#lexikális tudás

Közoktatás Tarnay Kristóf Ábel

Nahalka István: Nem vagyunk felkészülve, hogy válaszoljunk a gyerekek kérdéseire

Meg kell becsülni az ismereteket, de baj, ha az oktatás célja, hogy információkkal tömjük tele a diákok fejét – mondja Nahalka István oktatáskutató az Eduline-nak. Szerinte, bár ezt nehéz megbecsülni, az iskolák ötöde tudna élni az autonómiával, viszont az a pedagógus, aki belekóstolhat a nagyobb szabadságba és kap is hozzá elég segítséget, könnyen tud fejlődni. Státusztörvényről, alapműveltségről, készségfejlesztésről és illegális mozgástérről is beszélgettünk a szakemberrel, aki korábban tanterveket és tankönyveket is írt. Interjú.

Felsőoktatás Eduline

Kevesebben puskáznának, ha más lenne az oktatás

A mai napig készítik az ingujjba és szoknya alá csúsztatható kis cetliket az egyetemi hallgatók, de a fülhallgatós segítség is elterjedt lett. Sokan úgy gondolják, ha más rendszerben kellene tanulni, sokkal kevesebben jutnának el a puskázásig, mert feleslegessé válna.

Középiskolai felvételi 2026: ilyen feladatokat, témaköröket kaphatnak a diákok matekból Közoktatás Kurucz Tünde

Középiskolai felvételi 2026: ilyen feladatokat, témaköröket kaphatnak a diákok matekból

Valószínűségi kísérletek, felszín-és térfogatszámítás – csak néhány dolog, amit kérhetnek matekból a központi írásbelin. Ugyanis 2026. január 24-én írják a negyedikesek, hatodikosok és azok a nyolcadikosok a központi írásbelit magyarból és matekból, akik olyan középiskolába szeretnének bekerülni, ahol ez felvételi követelmény. Mutatjuk, évfolyamonként milyen témakörök szerepelhetnek a matek feladatsorokban.